Türkiye’de elektrikli araç pazarı yüzde 700 büyüdü
HANDE BERKTAN
Dünya genelinde elektrikli araç pazarı hızlı bir büyüme ivmesi yakaladı. Küresel ısınma, fosil yakıtların azalması ve elektrikli araçların verimli ve uygun işletme maliyetleri pazardaki ivmeyi artırdı.
“Satılan her 5 araçtan biri elektrikli”
Gündem Teknoloji programına katılan Voltify Kurucu Genel Müdürü Mehmet Yiğit, elektrikli araç pazarının gelişimi hakkında şunları söyledi: “2022 yılında dünya çapında 10 milyondan fazla elektrikli ve hibrit araç satıldı. Pazar payı yüzde 14 civarındaydı. Bu yıl 15 milyona çıkması bekleniyor. Dünya çapında 81 milyona yakın aracın üretildiği göz önüne alındığında bu, bu yıl yüzde 18 pazar payına sahip olacağı anlamına geliyor. “Bu, satılan her 5 araçtan birinin elektrikli araç olduğu anlamına geliyor” dedi.
“Önümüzdeki yıllarda 100 bin konuşulacak”
Türkiye’de elektrikli araçların yükselen bir trend olduğunu söyleyen Mehmet Yiğit, “Pazar 2020’de 844, 2021’de 2 bin 800, 2022’de ise 8 bin elektrikli araca ulaştı. Yılın ilk 7 ayında 17 binin üzerinde araç satıldı. bu yıl. Geçen yılın ilk 7 ayına göre ilk 7 ayda yüzde 700 artış yaşandı. Bu yıl 60 bine yakın elektrikli araç satışı mümkün. Önümüzdeki yıllarda yüzbinlerce rakamdan söz edeceğiz” dedi.
“Elektrikli araç pazarı iş gücünü de dönüştürecek”
Türkiye Elektrikli ve Hibrit Araçlar Birliği Başkanı Berkan Bayram ise tüketicinin beklentilerini şöyle dile getirdi: “Türkiye’ye araba getirip satmak zor değil. Talep var ve devam ediyor. İlk 7 ayda 17 binin üzerinde elektrikli araç satıldı. Ancak tüketicinin beklentisi servis ve bakım tarafında da çözüm sağlanmasıdır. Büyük markalar bunu sunuyor. Elektrikli araçta ciddi bir servis ağına ihtiyaç yoktur. Belirli noktalarda nitelikli personele ihtiyaç duyulacak. “Elektrik elektronik, mekanik ve yazılımla ilgili üniversite geçmişi olan gençlere kapımız açık” diye özetledi.
Öte yandan şube temsilcileri, ‘Elektrikli otomobilin menzili ve şarj süresi yeterli mi? Şarj altyapısı var mı? Peki teknoloji hızla geliştiği için bu araca yatırım yapmalı mıyım? İkinci el satışlarda sorun yaşanır mı?’ Bu soruların tüketicilerin aklında olduğunu belirterek, bu sorunların çözümünde tüm paydaşların bir araya gelerek bir yol haritası çizmesi gerektiğine dikkat çekti.